Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

torsdag 4 februari 2010

Lite väl social

Min son Caesar kan allt vara lite lustig. Han kan vara lite väääl social ibland. När vi går hem från dagis och möter någon, springer han fram (gärna några meter före mig) och ropar hej till varenda en man går förbi. Om de är två som går tillsammans ska han helst springa mittemellan. Det ligger en skola påvägen hem och ungarna står ibland i klungor. Mot dom dundrar såklart Caesar på som ett bowlingklot.

Idag sprang han fram till en kvinna och ropade hej och skulle hålla henne i handen?! Hon hade röda vantar och haltade liksom lite. Han är inte känd för att spontant hålla i handen direkt....

Jaja, hellre att det är så än att han skriker nej och vägrar gå hela vägen hem. Han brukar ha lite beslutsångest om vilken väg han ska ta hem. Den jag förslår är såklart alltid "nej". De tre senaste dagarna har han dock typ sprungit hela vägen hem?!

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Hihi. Vad sa kvinnan då?
Max svarar inte ens på tilltal om han inte känner personen i fråga :-) Eller ja, oftast inte. Beror lite på situationen.

Veronica sa...

Först sa hon något till Caesar som jag inte hörde. Men hon såg snäll ut när hon sa det ;). Sen sa hon inte så mycket. Var lite av den torra typen tror jag.

Nä, normalt hör inte(/bryr sig inte om) ens Caesar att någon pratar med honom.