Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

måndag 25 januari 2010

Revolutionerande.. typ


Han gillar att borra in huvudet i kuddar när han ska sova. (obs i spjälsängen)


Vi har varit lite småruttna med att låta Lex sova i spjälsängen. Eller rättare sagt superruttna då han aldrig sovit där. Men igår (eller var det i förrgår?) när lille stackaren lyckades krypa ur sängen (hans säng är alltså våran dubbelsäng), bestämde jag mig för att det var dags. I grevens tid, som man brukar säga. Eller ja, eh nu var det ju inte det.. I alla fall. Hade tänkt att han skulle börja sova där på dagarna så han vänjer sig, på nätterna kör vi på som vanligt ett tag till. Eftersom han brukar tutta när han ska sova, satt jag och ammade honom och lade sedan ner honom i sängen. Han var inte så sugen på att sova där helt själv och klagade en hel del. Så jag tog upp honom igen och han fick käka (läs tutta) lite till. Till slut accepterade han mitt ihärdiga förslag och somnade småklagandes.

Idag fick han tutta sig och när jag sedan lade ner honom i sängen, bökade han sig tillrätta och somnade direkt... :O

Så nu är det spjälsängen som gäller på dagarna. Vemodigt för att det är inte lika mysigt, men nödvändigt. Som sagt, gillar ju hans lilla huvud utan blåmärken..

2 kommentarer:

Musseblomman sa...

Skönt att det gick så bra att vänja honom.. Usch, vill ju inte han ska ramla ur eran säng.. Duktig liten fis!
Kram

Veronica sa...

Nä, lilla plutten. Han är en riktig vekling och gnäller till så fort han kommer emot nåt. ;)