Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

tisdag 26 januari 2010

Filmtajm

Caesar har tyvärr blivit lite sjuk (förkyld), sådär på gränsen till att inte kunna vara på dagis. Så idag har vi roat oss med att kolla på film. Hyrde Wall•E idag och han har faktiskt suttit still och tittat på hela filmen!!!!! Igår hyrde vi Ice age 3, men där orkade han inte riktigt sitta still hela filmen, men nästan. Vi har hunnit kolla på filmen och allt extramaterial och grejs medan lillfisen sover (och sover fortfarande).

Ja, han sover ju i sin säng nu och jävlar vad bra han sover där. Kommer nog inte ta lång tid förrän han får sova där på natten också. Anledningen till att han inte sover där nu, är att jag inte orkar sätta mig upp och lyfta ur och amma honom mitt i natten... Kan alltså bli allt mellan 1 - 10 ggr per natt.

Vi hyrde en film i söndags (L.A Gigolo) som jag var tvungen att lämna tillbaka på måndagen. Affären ligger bara 2 min bort och båda barnen var hemma. Så himla drygt att pälsa på båda ungarna för att gå den korta sträckan (som visserligen tar längre tid när man går med två barn). Tänkte då att det kunde ha varit kul att hyra en film till Caesar. Han har väl egentligen aldrig visat intresse för långfilmer, men tänkte göra ett försök. Som sagt så hyrde jag då Ice age 3. Detta medförde ju att jag var tvungen att pälsa på ungarna igen och gå iväg och lämna den idag. Det var då jag passade på att hyra Wall•E. Så imorgon blir det samma visa. Men det är väl skönt att lufta lungorna.

Inga kommentarer: