Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

lördag 2 januari 2010

Fest och jag är inte bjuden :(

Karln är hanky panky handy man. Sitter och skruvar ihop våra nya IKEAmöbler som en blådåre.
Grannarna spelar vaggvisor för våra barn som ligger vägg i vägg. En rosa helikopter spelas just nu. Kan vara karaoke, det är deras favoritsysselsättning.

Haha vilket påminner mig om när jag var på Island. Då bodde jag granne med en grabb (och hans tjej) från Filippinerna. Dom sjöng alltid karaoke, käkade konstig mat och hande ett torkat fiskstim i en påse (tänk godispåse med torkade små fiskar på 2-3 cm i).

Nä nu ska jag mumsa glass med choklad/banansås

4 kommentarer:

Musseblomman sa...

Wow, vad blev det för hyllor?
Kommer ihåg de där torkade fiskarna. Hade en påse i skåpet jättelänge.. ;)

SP sa...

dessa grannar men den ständigt jäsande riskokaren i det enorma köket...

Magdalena sa...

Usch, dessa små fiskar är vanliga i asien. Har aldrig vågat smaka. Varför ska man?

Veronica sa...

Musseblomman: Haha, berättade jag om dom?

SP: Just det, riskokaren hade jag glömt. Vad var det han hette nu igen?

Magdalena: Nä, det ser inte speciellt gott ut. Inte på något sätt. Bläk