Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

fredag 22 januari 2010

Hemmafredag


Stjärtlappsåkning på dagis

Imorse fick jag ett mess av Caesars resurs (som har tagit ovan bild) om att hon skulle vabba idag. Skönt, då passade jag på att ha Caesar hemma. Visst går det bra att gå dit ändå, men på fredagar går han en kortare dag. Det gör att han ska hämtas mitt i Lex eftermiddagsslummer. Lite klurigt att få ihop det där alltså. Sen är det ofta sånt trassel att hämta och lämna (se bild nedan), så det är skönt att bara ta det lugnt. Har varit en lite oregelbunden vecka vilket märks på honom. Han har svårare att somna och är lite klänging även fast allt är nej.

Just nu ligger han på mig och kollar på byggare bob som går på barnkanalen. Lex sover sin förmiddagstuppis. Eller "tuppar" som jag brukar säga (tar sin tupplur). Vi har precis tränat lite verb genom att han ska namnge vad som händer på bilder. T.ex jag frågar: "vad gör grisen" och håller fram en bild, han ska då svara "grisen sover". Typ.


Caesar envisas med att gå här (påvägen hem från dagis), tar typ 15 min att gå bara den sträckan.

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Jag antar att du menar att det är Caesar som ska svara vad grisen gör, inte Lex ;-)
Vi kör en ledig dag i veckan, är rätt skönt att slippa hämta/lämna karusellen en dag...

Veronica sa...

Hehe, ja det var tänkt så i alla fall. Nog för att Lex kanske kommer börja prata ordentligt innan Caesar gör. ;)
Nu på vintern är det ett sån himla projekt att lämna, det finns utrymme för många "nej". Suck