Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

fredag 29 januari 2010

Godkända barn

Nu är vi hemkomna från BVC-besök x2. Allt stod väl till. Caesar ville väga sig 100 gånger (men typ), men inte mäta sig. Ville inte rita men namnge objekt gick bra.
Dadda skötte sig väl och jag kan meddela att jag släpar runt på en 75 cm klump på 10 kg om dagarna. Han klarade även besiktningen som bestod av: Sitta och glo på BVC-sjuksköterskan när han skulle följa objekt med ögonen (fast han tittade efter det också), sno åt sig objekt, sitta stadigt, krypa osv. Imponerade på dom genom att resa sig och göra fisminen och låta som en rosslig gris. Haha, det måste jag filma nångång.

Efteråt vägrade jag åka direkt hem, så vi drog till mumma här i Täby och käkade lunch.

3 kommentarer:

Musseblomman sa...

He he.. typiskt Caesar att göra så. Plutten!! Och väldigt typiskt för Daddos att smajla och grisfnysa.. :)
Skönt att de blev godkända!

Mumma ser ut att va ett riktigt mysställe. kanske ska besöka det när jag är hos er nån gång.

Magdalena sa...

Hmm, Melvin vägde 10,2 och var 73 lång på sin 10 månaderskontroll nyligen...

Veronica sa...

*Musseblomman: Haha, ja dom är som dom är! Mumma är jättemysigt. Gott och bästa av allt, barnvänligt!

Magdalena: Då är de ungefär lika stora då. :) 10,3 kg och 74,5 cm var Lex närmare bestämt.