Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

torsdag 31 december 2009

Gott nytt år

Vi har för en stund sedan kommit hem från handling på butiken från hell (Coop Forum i Arninge). Folk körde kundvagnar i hälarna och grälade med varandra. Kan ha överdrivit lite nu, men ni kan nog tänka er.
Vi var på jakt efter lite smaskigt till ikväll. Vi ska fira själva med familjen (vårat nyårssällskap fick barn på julafton och var lite trötta), och har karln tur så håller jag mig vaken över tolvslaget i år. De andra två små grabbarna (eller vaddå andra två, som om vi hade fler) kommer nog definitivt att sussa gott.
Vi tänkte göra potatisgratäng med oxfilé och bearnaisesås och tropisk milkshake till efterrätt. Tänkte skaffa fläskfilé men om oxfilén bara kostar 119 kr/kg blir det sådan vare sig man vill eller inte (klart man vill). Så det blev två filéer.

Jaja, egentligen hade jag bara tänkt skriva lite om året som gått och säga gott nytt år. Så det är väl bäst jag gör det också. Fast nu blir det kortfattat!

Gick in (i det nya året) som en trött gravid kvinna och sov då förra nyåret firades in.
Vi gick utbildning på Autismcenter för små barn
Caesar började intensiv beteendeterapi-behandling
Vi flyttade från våran 3:a till 4:an vi bor i nu
Några dagar efter föddes våran älskade lilla bebis Lex (31 Maj 2009)
Caesar bytte dagis
Jag tar upp mitt gamla intresse målning på riktigt.

Har säkert glömt massa rolig info. Försökte göra det lite kul och hitta roliga inlägg och länka till dem. Men det blev alldeles för mycket. Har skrivit så många inlägg, så om jag ska läsa igenom alla får jag sitta här hela kvällen. Inte speciellt kul för övriga familjen.

I alla fall

Gott nytt år

önskar
Veronica

6 kommentarer:

Svenskt Retro, 50-70-tals porslin och design sa...

Gott nytt år till er alla och tack för senast.

Smulan sa...

Gott Nytt År till dej och familjen! Kram

Musseblomman sa...

GOTT NYTT ÅR!.. Här poffade smällare runt omkring oss.

Musseblomman sa...

Jag fick 2 mms från dej, så det var verkligen trafik hit.. ;) he he..

Skrike-familjen sa...

god fortsättning på det nya året!

Veronica sa...

Tack allihopa :D