Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

lördag 24 oktober 2009

Tvårätters vid finbesök


Idag provade jag att göra en cheesecake för första gången. Kanske blev lite rinnig men annars lyckades jag ganska bra. Måste erkänna att det är lite pilligt, men ändå inte lika svårt som jag trodde. Lättare med denna bottnen än med pajdegsbotten.

Ni kanske undrar om kamerat börjat fungera igen också. Och nej, det har den inte. Mamma var så snäll så jag fick låna hennes gamla (som för övrigt är bättre än våran skitkamera). Hon är här på besök i helgen och bär lite bebis och roar storkorven.

Stack iväg på lite loppisar idag också. Två hann vi avverka varav jag kom hem med detta bla


Fast den hade jag ju sen innan (bebisen alltså) ;)


Chinaservis som matchar mina skålar, ett par gardiner och en halsduk.

2 kommentarer:

Musseblomman sa...

Cheesecaken var ju perfekt dagen efter. Mums..
Tack för en mysig helg. Kom hem välbehållen.. ;)

Veronica sa...

Ja, mycket bättre då!