Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

söndag 11 oktober 2009

Inspiration

Blev lite action här hemma igår ändå.
Våra stamgäster kom över och barnen röjde runt här hemma. Bjöd dem på pannkaka me grädde och tre sorters sylt till lunch och på het tortilla med kyckling och ruccola (recept här) till middag.

Har massa inspiration till måleri nu. Var iväg och inhandlade lite skissblock, kan bara inte hitta mina! Ska ha två stycken någonstans här hemma. Fattar inte var de tagit vägen!!
Får se om jag hinner få ur mig något på papper idag. Ispiration försvinner snabbt i stress så det gäller att passa på.
Detta är ju egentligen tänkt som en måleriblogg, men jag har svårt att hålla mig till ett ämne som ni märker.

Ska beställa lite promarker tuschpennor också, eller har någon nåt annat att rekommendera?

2 kommentarer:

Musseblomman sa...

Roligt med lite besök, både för er och C.. :) LIDL har canvasdukar den här veckan tror jag.. Funderar på att köpa några och kanske, bara kanske kludda lite.. ;) Har ju min p-målning..
Gonattkramar.

Veronica sa...

Ja det tycker jag du kan göra! Vi får måla lite när du kommer på besök. Har ju en massa färg och grejs här. :)