Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

torsdag 23 juli 2009

Ullared och plättar

Under semestern i Falkenberg så passade vi (vi tjejer och Lex då) på att åka till Ullared. Det var första gången och jag som är lite halvt shoppinggalen diggade verkligen att gå på GeKås. Vi ska se ifall jag kommer ihåg vad som shoppades..

Kläder till karln, lite kläder till mig, lite kläder till grabbarna, varsin vinteroverall till smågrabbarna, mössa, vantar, "fuskpolo", keps, lego och andra leksaker, nappar till nappflaskan, badlakan, handdukar, tabletter (alltså underlägg till bordet), tjejgrejer typ trosskydd, blad till rakhyvel, godis.. Ja you name it!

Men jag köpte också ett plättlagg. Som jag gått och trånat efter ett.


Hällt i lite smet (samma som pannkakssmet)

Första vändningen gick sådär, måste jag erkänna.



Men efter ett tag fick jag kläm på det. Helt värdelöst att försöka vända med stekspadar a la ikea för typ 5 spänn. En vanlig kniv funkade visst bättre!

Plättar

2,5 dl mjöl
Lite salt
6 dl mjölk
3 ägg
ev smör eller margarin

Beskrivning kommer sen

1 kommentar:

Musseblomman sa...

Det blev ju jättebra till slut.. Gott med plättar.. godare än vanliga pankisar.
Hur gick det med örat?..
Kram