Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

torsdag 11 juni 2009

Mina barn är söta, men...

Caesar har kastat ut en badsko och sedan rivit sig på en korg. Han är mycket bekymrad över att han fått ett ganska långt rivsår. Han är inte van att få sår och gillar inte direkt plåster. Han river bort dom direkt och undrar varför vi är så elaka och sätter på något sånt! Nu har han ojjat sig över det i ca 30 minuter till och från. Mamma pusch, mamma pusch (mamma pussa). Jag ska alltså pussa på det onda hela tiden och helst av allt vill han att jag ska ta bort såret. Men tyvärr är jag inte plastikoperatör. Detta dilemma späds lite av att han vägrat sova middag, nästan vägrat äta lunch och vägrat äta yoghurten (som han fick i samband med att han rev sig).
Det kommer bli en toppenkväll det här. Någon som vet var man kan köpa tålamod?

5 kommentarer:

Susan sa...

Låter ju inte så kul. Hittar du vart man köpa sig lite tålamod så säg ifrån. Jag behöver också en dos av det.

Kramar

Magdalena sa...

Jadu, jag undrar samma sak. Idag är en sån dag då tålamodet tog slut innan kl 7 imorse... Sen dess har jag varit på jakt efter nytt...

Musseblomman sa...

Aj, stackars lille plutt.. synd att inte mormor kan pussa på det onda..

Verkar lite trotsig idag.
Jag har totat ihop lite vagnprylar, du får kika om det räcker.
Krama C o L från mej..

Smulan sa...

Ja säj till om du hittar vart man kan köpa extra tålamod, jag behöver lite jag me!

Susanna sa...

Det är kanske nu du borde ringa efter Johnblund. C kanske skulle behöva lite glitter på hans små blå hehe...