Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

torsdag 26 november 2009

Den där biologiska klockan

Ja, det snackas ju så mycket om den där biologiska klockan. Föda barn hit och dit. Men jag tror att jag har en biologisk timer i huvudet. Det är alltid ett himlans pusslande och tajmande. Man har flera "tidpunkter" att passa på en dag. Äta, bajsa, sovags, kallt/varmt, finns det mat, dags att snyta någon, hur lång tid kan det gå innan man får sätta på Pingu igen, och så vidare. Det är inte konstigt att man verkar förvirrad ibland.
Just nu sover grabbarna så min hjärna får vila lite.

När min hjärna vilar använder jag den till att producera såna här otroligt meningsfulla inlägg, ritar eller kollar på den platta på väggen.

Idag när karln badade båda barnen samtidigt, passade jag på att

diska och ta undan i köket
byta sängkläder i Caesars säng
plocka upp miljoner saker och dammsuga i sovrummet

När jag badar dem sitter karln vid datorn eller i soffan. Det är svårt att intala sig att han faktiskt får det, för han har jobbat hela dagen. Bita sig i läppen var det.

1 kommentar:

Magdalena sa...

Hehe. Låt det ligga! Ibland behöver man pausa lite också istället för att bara stissar runt dagarna i ända...