Veronicas Ateljé | Veronicas Tavlor | Veronicas Recept

söndag 29 november 2009

1:a advent


Lex med sin nya bundis Gizmo och matte Johanna (längst upp i vänstra hörnet hehe) som var på besök i måndags

Vi skulle ha varit i gamla stan och bakat pepparkakor och gått på julmarknad. Men nu är det ju så att Caesar blivit sjuk igen. Jag och Karln har lite ont i halsen också, kan ju bli spännande om alla blir sjuka. Mycket. Daddos har just blivit snorfri, så jag hoppas inte han får något nu.. Snälla baciller, ni kan väl lägga er latent och attackera någon om tio år då barnen i alla fall är lite större (och förmodligen haft fem miljoner andra baciller vid det laget, men ändå).

Tänt ljus till första advent har vi gjort i alla fall.
Lex och Karln sover (han tog förmiddagspasset) och jag och Caesar tittar på Teletubbies. Tinky winky stoppar ner överdimensionerade saker i sin lilla handväska just nu. Mmm..

Eftersom det inte händer så mycket här, ska jag roa mig med att läsa om er. ;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Är det en hund? Vad är DET för ras? *kli kli* //Beatrice

Veronica sa...

Beatrice: Det är en Mexicansk nakenhund. Söt va? :)

Musseblomman sa...

Vilken söt och mysig vovsing! Och såklart bebis också. Men usch, hoppas ni inte blir sjuka. Trist!! Såna baciller vill vi verkligen inte ha nu. Jag har klarat mej ganska så bra ifrån dom..

Johanna sa...

Hehe, fick faktiskt ta och leta ordentligt efter mig :-) Men så är jag inte så bra på höger och vänster (vet inte varför men mamma är likadan) så jag kollade i högra hörnet först och då får man ju leta lääänge ;-) Söt bild blev det i varje fall!

Anonym sa...

Det är en underbar hund!! Superfin. Påminner om mina katter.. =D

//Beatrice

Veronica sa...

Musseblomman: Ja han var jättesnäll! Hade koll på ungarna här hemma. Bara 13 månader gammal också. Caesar är hemma idag och imorgon, karln är också hemma sjuk. Jag verkar ha klarat mig. :)

Johanna: Haha ja, jag såg inte heller dig först. Brukar oclkså vara lite knäpp med det, hjärnan bestämmer sig ibland för ett visst håll. ;)

Bea: Jasså, har du nakenkatter? :)

Linda sa...

Sicken fin mexikanare :)